Exploring the Past in Peace
Principal investigator: Mgr. Ľubica Voľanská, PhD.
Researchers in IESA SAS: Mgr. et Mgr. Art. Barbora Morongová, PhD., Mgr. Katarína Baračková
Project manager in IESA SAS: Mgr. Tatiana Zachar Podolinská, PhD.
Financial manager in IESA SAS: Mgr. Branislava Kolesárová
Duration of the project: 9/2022 – 9/2024
Grant scheme: Erasmus+
The project will concentrate on developing a digital tool in the form of a gamified application focusinf on the cultural heritage present in the partner countries. In terms of content, the application will cover parts of the elementary and high school curricula in the project partner countries. More specifically, however, it will tackle this curriculum from the perspective of cultural heritage listed in the tools of the UNESCO Conventions 1972 and 2003. The project will strongly build on the global peaceful narrative of UNESCO and on the narrative of the European Union, especially its common values. Project follows the research line within the Research conception of IESA SAS (2021-2025) focused on current forms of cultural heritage.
The Lead partner is the Impact Games (SK), cooperating partners are CRHACK LAB FOLIGNO (IT), Enabler Ltd. (HU) and Art Rebel 9 d.o.o. (SL). The project brings together a core partnership composed of two education sector NGOs (Impact Games and CRHACK LAB) and two companies, where Enabler works directly in the field of education and Artrebel9 in the area of interactive digital solutions. The IESA SAS will be responsible for the content/information used and storytelling related to cultural heritage connected to tangible cultural heritage and ICH inscribed in the Representative List of ICH of Humanity. The setup of this group being composed of companies as well as NGOs and a research institute dealing with cultural heritage in the broadest sense creates a large pool of opportunities to learn from each other most of all in relation to business models used in each of the organizations. The gamified application incorporating augmented reality will be a state of the art digital innovation brought to the formal education market for free.
Projekt sa sústredí na vývoj digitálneho nástroja vo forme hernej aplikácie, ktorej témou bude kultúrne dedičstvo na území partnerských krajín. Z hľadiska obsahu bude aplikácia pokrývať časti učebných osnov základných a stredných škôl v partnerských krajinách projektu. Konkrétnejšie sa však bude zaoberať týmito učebnými osnovami z hľadiska kultúrneho dedičstva podľa definície UNESCO dohovorov z rokov 1972 a 2003. Projekt vychádza zo spoločných mierových hodnôt UNESCO a Európskej únie. Projekt je v súlade s výskumnou líniou vedeckej koncepcie ÚESA SAV, v. v. i. (2021-2025) zameranej na kultúrne dedičstvo a jeho aktuálne podoby.
Vedúcim partnerom je Impact Games (SK), spolupracujúcimi partnermi sú okrem ÚESA SAV, v. v. i. aj CRHACK LAB FOLIGNO (IT), Enabler Ltd. (HU) a Art Rebel 9 d. o. o. (SL). Partnerstvo je zložené z dvoch mimovládnych organizácií pôsobiacich v oblasti vzdelávania (Impact Games a CRHACK LAB) a dvoch spoločností, pričom Enabler pôsobí priamo v oblasti vzdelávania a Artrebel9 v oblasti interaktívnych digitálnych riešení. ÚESA SAV, v. v. i. bude zodpovedať za použitý obsah, informácie a storytelling súvisiaci s kultúrnym dedičstvom, hmotným a nehmotným, zapísaným v Reprezentatívnom zozname ICH ľudstva. Zloženie skupiny partnerov pozostávajúcej z podnikateľských subjektov, ako aj mimovládnych organizácií a výskumného ústavu, ktorý sa zaoberá kultúrnym dedičstvom v najširšom zmysle slova, vytvára veľké množstvo príležitostí na vzájomné učenie sa predovšetkým v súvislosti s modelmi fungovania používanými v jednotlivých organizáciách. Gamifikovaná aplikácia obsahujúca rozšírenú realitu bude najmodernejšou digitálnou inováciou, ktorá sa na trh formálneho vzdelávania dostane zadarmo.