Medzinárodná online konferencia Objavujme: Digitálne technológie ako pomocníci v učení (sa)
- 6.6.2024
Ústav etnológie a sociálnej antropológie SAV, v. v. i. spoluorganizuje dňa 6. júna 2024 medzinárodnú online konferenciu Objavujme: Digitálne technológie ako pomocníci v učení (sa). Konferencia je spojená s verejnou prezentáciou novej vzdelávacej mobilnej aplikácie s názvom Heritage Quest AR a koná sa pod záštitou Slovenskej komisie UNESCO a Odboru kurikulárnej reformy Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.
- Cieľom konferencie je ponúknuť pedagógom, metodológom, odborníkom, inovátorom a ďalším ľuďom nadšeným pre vzdelávanie priestor na to, aby diskutovali o úlohe digitálnych nástrojov, vzdelávacích aplikácií a gamifikácii pri formovaní znalostí a skúseností žiakov a študentov rôzneho veku.
- Online konferencia o digitálnych nástrojoch vo vzdelávaní, gamifikácii a vzdelávacích aplikáciách určených pre rôzne stupne a sféry vzdelávania je určená pedagógom, metodológom, odborníkom, inovátorom a ďalším ľuďom nadšeným pre vzdelávanie.
Abstrakty by nemali mať viac ako 500 slov. Abstrakty musia byť v angličtine, maďarčine, taliančine alebo slovenčine. Abstrakty sa nahrávajú do registračného formulára konferencie. Z príspevkov vyberie organizačný výbor tie, ktoré budú prezentované počas konferencie. Abstrakty budú publikované v knihe abstraktov v pôvodnom jazyku a v angličtine. Termín pre zaslanie abstraktov je 3. máj 2024.
Témy konferencie
- Integrácia digitálnej gramotnosti do školských osnov
- Hodnotenie účinnosti vzdelávacích aplikácií pri zlepšovaní výsledkov vzdelávania
- Výzvy a príležitosti pri implementácii digitálnych nástrojov vo vzdelávaní
- Najlepšie postupy a prípadové štúdie v digitálnom vzdelávaní
- Budúce trendy v technológiách vzdelávania
- Digitálne nástroje a inovácie vo vzdelávaní
- Návrh a vývoj vzdelávacích aplikácií pre študentov
- Vplyv technológie na vyučovacie a vzdelávacie procesy
- Technológie vo vyučovaní a poznávaní kultúrneho dedičstva
- Integrácia digitálnej gramotnosti do školských osnov
- Hodnotenie účinnosti vzdelávacích aplikácií pri zlepšovaní výsledkov vzdelávania
- Výzvy a príležitosti pri implementácii digitálnych nástrojov vo vzdelávaní
- Najlepšie postupy a prípadové štúdie v digitálnom vzdelávaní
- Budúce trendy v technológiách vzdelávania
Komu je konferencia určená?
- Pedagógovia (na všetkých úrovniach a oblastiach vzdelávania)
- Metodici vzdelávania
- Vysokoškoláci pedagogiky
- Ľudia s rozhodovacou právomocou vo vzdelávaní na štátnej a komunálnej úrovni
- IT spoločnosti vyvíjajúce online vzdelávacie nástroje a herné vývojárske štúdiá
- IT špecialisti so zameraním na vzdelávanie
- Iní zainteresovaní jednotlivci, nadšení pre transformáciu vzdelávania
Jazyk konferencie
- Dopoludňajšia časť venovaná výskumu a vývoju bude v angličtine s prekladom do maďarčiny a slovenčiny.
- Popoludňajšie stretnutie venované zdieľaniu osvedčených postupov v skupinách bude v maďarčine, taliančine a slovenčine a zhrnutia výsledkov budú v angličtine s prekladom do maďarčiny a slovenčiny.
V prípade záujmu o účasť na konferencii v podobe prezentujúceho či pasívneho účastníka, prosím vyplňte registračný formulár, ktorý nájdete TU.
Viac informácií o konferencii nájdete TU.
Kontaktný email na organizačný výbor konferencie: heritage.quest.ar@gmail.com
Mobilnú aplikáciu Heritage Quest AR si môžete stiahnuť aj TU.
Konferencia sa realizuje v rámci projektu Exploring the Past in Peace, podporeného grantovou schémou ERASMUS+. Vedúcim partnerom projektu je Impact Games (SK), spolupracujúcimi partnermi sú okrem ÚESA SAV, v. v. i. aj CRHACK LAB FOLIGNO (IT), Enabler Ltd. (HU) a Art Rebel 9 d. o. o. (SL). Viac informácií o projekte nájdete TU.
Ste srdečne pozvaní a pozvané!